Kanistry dostępne w sprzedaży różnią się między sobą przede wszystkim pojemnością i materiałem, z którego zostały wykonane. Warto przyjrzeć się bliżej tego rodzaju produktom i dowiedzieć się, jakie najlepiej wybrać.
Zgodnie z definicją, kanister to swego rodzaju zbiornik do okresowego przechowywania lub przenoszenia różnego rodzaju cieczy. Zazwyczaj w kanistrach przenosi się paliwo lub wodę. Jeśli chodzi o kanistry na paliwo, to jeszcze do niedawna największą popularnością cieszyły się zbiorniki wykonane z metalu. Najpopularniejszy model stworzony został w Niemczech w latach 30-tych dwudziestego wieku. Kanister ten ma pojemność 20l i wyróżnia się prostokątną budową oraz charakterystycznymi żłobieniami na ścianach bocznych. Wyposażony jest w rączkę oraz korek z zabezpieczeniem, uniemożliwiającym samoistne otwarcie się kanistra. Podstawową wadą kanistra metalowego jest jego spory ciężar. Jeśli ktoś szuka lżejszych modeli, powinien postawić na te nowocześniejsze, wykonane ze wzmocnionego poliuretanu. Wybierając kanister na ropę lub benzynę, należy zwrócić uwagę, czy ma on certyfikat świadczący tym, że jest to produkt bezpieczny i że można w nim przechowywać oraz przewozić produkty naftowe. Kanistry na paliwo wykonane z tworzyw sztucznych, mogą różnić się między sobą wyglądem, kształtem i wielkością. Jeśli chodzi o wielkość to większość modeli ma tradycyjną pojemność 20l. Na rynku znaleźć można jednak również kanistry mniejsze, o pojemności 5l. Mniejsze zbiorniki wykorzystywane są przede wszystkim przez motocyklistów, którzy lubią wyruszać w dalekie trasy, gdzie dostęp do stacji benzynowych jest ograniczony. Dużą popularnością cieszą się także kanistry na wodę. Zazwyczaj wyposażone są w korek wlewu znajdujący się na górze pojemnika oraz kranik na dole, umożliwiający wygodne pobieranie cieczy. Kanistry te wykonane są z tworzyw sztucznych i sprawdzają się wszędzie tam, gdzie nie ma dostępu do wody.