Jak przygotować się do pierwszego treningu na siłowni?

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z treningiem na siłowni, powinieneś zapoznać się z podstawowymi zasadami. Dzięki nim będziesz mógł efektywniej ćwiczyć i osiągniesz zamierzony efekt szybciej.

Odpowiedni zestaw ćwiczeń

Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie, jaki jest cel Twoich ćwiczeń? Co chcesz osiągnąć? Zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej, zwiększyć wydajność, czy może po prostu zmienić styl życia na bardziej aktywny? Jeśli masz możliwość skonsultuj swoje oczekiwania z trenerem personalnym, a on w profesjonalny sposób doradzi Ci w kwestii odpowiednich ćwiczeń oraz diety.

Ustal nowe menu

Swoją ciężką pracę na siłowni możesz wspomóc poprzez odpowiednio dobraną dietę. Jeśli będziesz jadł wymaganą przez Twój organizm porcję wszystkich witamin i związków mineralnych, na pewno będziesz zdrowszy. Co za tym idzie, będziesz miał więcej siły, a na treningach zauważysz progres.

Wygodny strój to podstawa udanego treningu

Istotnym elementem  każdego treningu jest odpowiedni strój. Jeśli wybierzesz odzież, która jest sztywna i ogranicza ruchy, nawet najlepszy trener personalny nie będzie w stanie Cię zatrzymać na siłowni. Dobrym pomysłem jest wybór ubrań dedykowanych do uprawiania sportu. Strój powinien być bawełniany i przewiewny. Na górę wystarczy zwykły t-shirt lub koszulka, a na dół legginsy treningowe. Są one często wyposażone w otwory z siateczki dla lepszego przepływu powietrza. Poza tym świetnie przylegają do ciała, dzięki czemu praktycznie ich nie czuć. Na stopy załóż adidasy lub tenisówki i gotowe! 

Zostaw komentarz

16 − cztery =