We współczesnym świecie większość biznesów przeniosło znaczną część swojej działalności do internetu. Reklamy i akcje marketingowe znalazły swoje miejsce w mediach społecznościowych, to także doskonałe miejsce do utrzymywania kontaktu z potencjalnymi klientami, czy więc jest sens tworzyć w takiej sytuacji swoją własną stronę internetową? Kiedy warto się o nią postarać i czy są sytuacje, w których jej zakładanie nie ma w ogóle sensu?
Media społecznościowe wydają się łatwiejszą opcją, jednak głównym argumentem za tym, by mimo wszystko postarać się o własne miejsce w sieci, jest to, że wszystkie platformy społecznościowe należą do kogoś innego. Wystarczy wprowadzić zmiany w ich regulaminach, by utrudnić nam prowadzenie biznesu, a czasem dane medium może po prostu zostać zamknięte i w takiej sytuacji będziemy musieli zbudować swoją markę od nowa. Natomiast naszej własnej strony www nikt nam nie zabierze – musi spełniać określone przepisy, jednak poza tym mamy pełną dowolność co do zarządzania nią. Dużym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z usług specjalistów od tworzenia strony www, dzięki czemu wcale nie musimy się uczyć programowania od podstaw. Łatwiejsze jest także – wbrew pozorom – zwiększanie swojej widoczności w sieci. Za pomocą odpowiednich treści nasyconych słowami kluczowymi nasza pozycja w wyszukiwarce będzie stale rosła, natomiast w mediach społecznościowych wykonanie takiej czynności jest to niemożliwe.