Według definicji reklama jest to informacja, lecz wzmocniona tzw. siłą perswazji. Oznacza to mniej więcej tyle, że zazwyczaj ma ona na celu skłonienie nas do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług. Reklama jest podstawowym narzędziem firm. Właściwa i skuteczna reklama, która pozwoli firmie stać się bardziej popularną oraz dotrzeć jej do jak największej liczby osób, to podstawa sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Nic więc dziwnego, że firmy szukają jak najlepszego sposobu na reklamę, których na rynku istnieje bardzo dużo.
Najczęstszymi sposobami na reklamowanie firmy są emisja reklam w radiu i telewizji, które jednak kosztują bardzo dużo i z reguły mogą sobie na nie pozwolić jedynie duże firmy i korporacje. Istnieje jednak dużo tańszych sposobów na reklamę swojej firmy. Przede wszystkim warto, aby firma posiadała swoją własną stronę internetową. Internet to doskonałe miejsce do reklamowania się. Można reklamować usługi firmy np. na portalach społecznościowych, forach tematycznych i serwisach z ogłoszeniami. Wciąż jednak niezastąpione są tradycyjne sposoby jak np. rozdawanie ulotek. Można również zakupić specjalny stojak na ulotki, który przyciągać będzie potencjalnych klientów. Ciekawym sposobem na reklamę są również ścianki, których jedną z odmian jest ścianka pop up. Są to ścianki wystawiennicze, na których przedstawione jest np. logo lub nazwa firmy, które mają przyciągać oko i promować daną firmę a różnych wydarzeniach i eventach. Są to jednak tylko przykłady. Sposobów na reklamę firmy jest dużo więcej, a ich wybór oraz strategia reklamowa zależą od danej firmy.