W obecnych czasach marketing internetowy sięga znacznie dalej niż lokalna prasa, ewentualnie Panorama Firm. Tak naprawdę, stworzenie samej strony internetowej to również zbyt mało, abyśmy byli dostrzegalni przez potencjalnych kontrahentów. W tym miejscu pojawia się AdWords, czyli system reklamowy Google umożliwiający organizowanie kompleksowych kampanii reklamowych. Jak działa to narzędzie?
Przede wszystkim, prowadzenie kampanii AdWords działa szybko. W przeciwieństwie do promowania strony internetowej w wynikach organicznych Google może potrwać kilka miesięcy, AdWords pozwala na generowanie wartościowego ruchu (a zatem i potencjalnego zysku) praktycznie z dnia na dzień poprzez treści tekstowe, wideo i linki.
Strony promowane przez AdWords to charakterystyczny zielony (ewentualnie żółty) znaczek „reklama”, który wyświetla się przy linkach nad wynikami organicznymi Google. AdWords to także bannery graficzne, które wyświetlają się na stronie dopasowując się do dostępnej powierzchni oraz filmy wideo, które można zauważyć na Youtubie. Docierają do nich ogromne rzesze ludzi.
Tak naprawdę ile kosztuje Adwords zależy od rozmiaru naszego budżetu oraz celu biznesowego. Dla małej firmy, budżet kilku tysięcy złotych oznacza znaczne zwiększenie widoczności w Internecie. Podobnie, dla dużej firmy budżet kilkudziesięciu tysięcy złotych oznacza kilka milionów wyświetleń reklam w skali jednego miesiąca. Wszystko zależy od tego, jak długo ma trwać kampania oraz jak bardzo ma być intensywna.