Odszkodowanie za odwołany lot – jakie formalności należy spełnić, aby je otrzymać?

Choć samoloty należą do najbezpieczniejszych, pewnych i niezawodnych pod względem punktualności środków transportu, zdarzają się sytuacje, które powodują znaczne opóźnienia lub odwołanie lotu. Okoliczności, których następstwem są problemy z płynnością w ruchu lotniczym to między innymi złe warunki atmosferyczne, nagłe problemy techniczne maszyny, komplikacje operacyjne u danego przewoźnika czy też obostrzenia związane z ruchem lotniczym na terenie przestrzeni powietrznej danego państwa. Niewielu klientów zdaje sobie sprawę, że odwołanie lotu to podstawa do uzyskania odszkodowania. Sprawdźmy, co zrobić kiedy zmiana planów przewoźnika pokrzyżuje nasze plany i jakie formalności należy spełnić, by otrzymać zadośćuczynienie od linii lotniczych. 

Kiedy należy się rekompensata za odwołany lot?

Zarówno w przypadku opóźnień, jak i całkowitej anulacji rezerwacji, pasażer ma swoje prawa. Jeśli przewoźnik lotniczy odwołał nasze połączenie, mamy prawo do ubiegania się o odszkodowanie. Jego wysokość jest regulowana przepisami prawa i zależna między innymi od długości połączenia i dystansu lotniczego. Ze względu na to, że procedura ubiegania się o rekompensatę jest długa i może skończyć się sprawą w sądzie, warto skorzystać z usług profesjonalnych firm, które zajmują się roszczeniami pasażerów względem linii lotniczych. Korzystając z oferty firmy AirCompensa mamy gwarancję na skuteczne reprezentowanie naszych interesów i szansę na uzyskanie maksymalnej wysokości zadośćuczynienia przy minimum formalności. 

Zostaw komentarz

2 × 5 =