Reklama zewnętrzna (outdoor) to reklama umieszczana na zewnątrz budynków, której głównym celem jest dotarcie z przekazem do odbiorców znajdujących się poza domem. Najczęściej jest ona instalowana w zatłoczonych miejscach publicznych (np. w pobliżu galerii handlowych), przy ruchliwych ulicach i deptakach, a także w pojazdach komunikacji miejskiej.
Służy przede wszystkim do promowania określonej marki albo produktu przy wykorzystaniu minimum informacji – w tym przypadku liczy się bowiem atrakcyjność wizualna. W ostatnim czasie dużym powodzeniem cieszy się druk banerów w Warszawie, ponieważ to właśnie na nich najczęściej umieszcza się reklamy zewnętrzne.
Nieustanny kontakt z przekazem reklamowym, który został zaprojektowany w taki sposób, aby zwracać uwagę potencjalnych konsumentów, skutkuje zagnieżdżeniem się w ich świadomości danej marki lub produktu. Z tego powodu reklama zewnętrzna jest uznawana za jedną z najbardziej skutecznych metod promocji. Umieszcza się ją na wielu różnych nośnikach, w tym zwłaszcza:
billboardach – najczęściej w postaci tablic reklamowych na przystankach, ścianach budynków oraz przy ruchliwych ulicach
diapazonach – instalowanych w miejscach publicznych
naklejkach – naklejanych bezpośrednio na szybach i innych płaskich powierzchniach; jeśli chodzi o druk naklejek Warszawa jest miastem, w którym wykonamy je najtaniej
szyldach – najczęściej montowanych w miejscach, gdzie jest wykonywana jakaś działalność – gospodarcza
bannerach – zadrukowane płachty materiału lub papieru, umieszczane w miejscach zapewniających kontakt z wieloma odbiorcami