Istnieje kilka różnych typów świateł do wyboru, ale główną rzeczą do zapamiętania jest to, że chcesz coś, co będzie widoczne z mil.
Prawo wymaga, aby wszyscy rowerzyści mieli co najmniej jedno białe światło skierowane do przodu i jedno czerwone tylne światło lub reflektor, jeśli jedziemy po zmroku. Tak więc to jest punkt wyjścia.
Istnieje jednak wiele innych opcji:
To właśnie one przychodzą większości ludzi na myśl, gdy myślą o lampkach rowerowych. Może to być wszystko, od prostej latarki czołowej (której ja używam) do pełnego zestawu świateł z wieloma jasnymi diodami LED i pakietem baterii. To ostatnie rozwiązanie ma zalety pod względem jasności i widoczności, ale oznacza również, że musisz nosić ze sobą kolejny zestaw na kierownicę. A te droższe są zazwyczaj ciężkie.
Czerwone tylne światło jest dobrym pomysłem, ponieważ daje znać kierowcom, że jesteś tam nawet wtedy, gdy nie widzą Cię dobrze – na przykład, gdy mają odblaski na przedniej szybie lub gdy na zewnątrz jest mgła. Istnieje wiele różnych rodzajów świateł, od prostych migaczy LED, takich jak te montowane w samochodach, po migające światła, które sprawiają, że wygląda na to, że Twój rower jest blisko. Różne lampki rowerowe tylnie znajdziemy m.in. pod wskazanym adresem internetowym https://lampki-rowerowe.pl/11-lampki-rowerowe-tylne.
Odblaski to dobry pomysł, ponieważ pomagają kierowcom dostrzec Twój rower nawet wtedy, gdy nie widzą Cię zbyt dobrze – na przykład, gdy przednia szyba jest oślepiająca lub gdy na zewnątrz jest mgła. Istnieje wiele różnych rodzajów odblasków, od prostych, które mają otwór na szpilkę, po latarki LED, takie jak te montowane w samochodach.