Obecnie rynek jest tak różnorodny, że przedsiębiorstwa muszą stale zabiegać o pozyskanie zainteresowania klientów. Aby osiągnąć zadowalające efekty, korzystają z rozmaitych akcji marketingowych a także innych narzędzi. Jednym z nich są programy lojalnościowe. Czy to rozwiązanie, które jest opłacalne z perspektywy konsumentów? I czy rzeczywiście stanowią one sposób na odniesienie realnych korzyści?
Regularne używanie kart lojalnościowych podczas dokonywania transakcji jest premiowane. Najczęściej klient otrzymuje dzięki temu punkty, na które zostają przeliczone wydane przez niego pieniądze. Sumują się one i są ważne przez określony czas. Gdy uzbieramy ich określoną ilość, zostajemy uprawnieni do skorzystania z benefitów. Mogą to być zniżki na produkty z asortymentu danej marki, dostęp do limitowanych ofert, a nawet otrzymanie atrakcyjnych prezentów o sporej wartości. Jest to więc forma oszczędności, która nie wiąże się z żadnymi wyrzeczeniami. Rozsądnie jest przedstawiać kartę podczas każdego zakupu, gdyż nic nas to nie kosztuje, a możemy dzięki temu wiele zyskać. Często posiadacze kart lojalnościowych mogą brać udział w ciekawych wydarzeniach, loteriach i kampaniach promocyjnych. Jeśli chodzi o karty lojalnościowe Android obsługuje wiele aplikacji, które umożliwiają prezentowanie ich przy pomocy telefonu komórkowego. Jest to więc bardzo duża wygoda, gdyż wszystko co istotne posiadamy w zasięgu naszej ręki, jeśli tylko mamy przy sobie smartfona.