Ogromna konkurencja na rynku internetowym to prawdziwe błogosławieństwo dla klientów, a jednocześnie zmora dla przedsiębiorców prowadzących sklepy online. Aby w takich warunkach osiągnąć sukces biznesowy, trzeba koniecznie zadbać o wiele różnych elementów. W pierwszej kolejności zaleca się stworzenie w pełni przejrzystej strony www – z niezbyt długim i łatwo zrozumiałym regulaminem oraz rzetelnymi opisami produktów. Pamiętajmy również, że wszelkie ukryte koszty czy niedopowiedzenia stanowią istotny czynnik odstraszający.
W przypadku omawianych firm niezwykle duże znaczenie ma maksymalne usprawnienie całego procesu logistyki. Z tego powodu warto nawiązać ścisłą współpracę z podmiotem zewnętrznym, który koncentruje się na takich kwestiach, jak choćby bezpieczne magazynowanie towarów czy kompleksowa obsługa zamówień sklepów internetowych (pakowanie, fakturowanie, przyjmowanie zwrotów, uwzględnianie reklamacji, tworzenie raportów itp.). Oprócz tego liczy się atrakcyjne prezentowanie oferty produktowej. Zdjęcia zamieszczone na stronie muszą zatem przedstawiać rzeczywiste obiekty i charakteryzować się dobrą jakością obrazu. To właśnie na tej podstawie mnóstwo osób odwiedzających sklep wyrabia sobie o nim zdanie. Oczywiście nie można też zapomnieć o umożliwieniu konsumentom wystawiania gwiazdek bądź ocen słownych po zakończeniu transakcji. Pozwala to na znaczne uwiarygodnienie się w oczach zupełnie nowych użytkowników i daje szansę na ulepszenie aspektów wymagających jeszcze dopracowania. Na koniec należy dodać, że ważną rolę w funkcjonowaniu każdego sklepu online odgrywa informowanie na bieżąco o aktualnej lokalizacji wysłanej paczki.