Zapewne większość z nas zdaje sobie sprawę z faktu, że do wszelkich pojazdów mechanicznych lepsze są oryginalne części niż zamienniki. Te drugie jednak kuszą niższą ceną, więc ludzie chcąc zaoszczędzić kupują je. Niektóre sprawują się dobrze i potrafią służyć nawet kilka lat, inne padają po niedługim okresie od wymiany. Czasami zdarza się, że już po wyjęciu z pudełka dana część jest niesprawna. Dlatego jeśli chodzi o kluczowe podzespoły, powinniśmy zawsze i bezwzględnie kupować oryginały.
W motorowerach i skuterach silniki zbudowane są tak, by dało się je łatwo rozłożyć i złożyć z powrotem. Nie trzeba mieć do tego zaawansowanej wiedzy z dziedziny mechaniki samochodowej. Stąd też remonty często przeprowadzane są przez hobbystów i pasjonatów w zaciszu własnych garaży. Jeśli zamierzamy się podjąć takiego zadania, nie zapomnijmy między innymi o oryginalnym tłoku i cylindrze do skutera 4t, Są to elementy na tyle istotne, że nie warto szukać na nich oszczędności. W końcu podejmując się remontu chcemy, by silnik posłużył jak najdłużej.
W przypadku motocykli przeniesienie mocy najczęściej realizowane jest poprzez łańcuch. Na jego końcach mamy dwie zębatki: zdawczą na wałku wyjściowym skrzyni biegów oraz odbiorczą na osi tylnego koła. Pamiętajmy, by wymieniając łańcuch zawsze kupować oryginalny i kompletny zestaw napędowy, a więc łącznie z trybami. Częściowo zużyte stare zębatki nie będą współpracować. Warto skorzystać z oferty dobrego sklepu, sprzedającego części motocyklowe Jarosław ma przynajmniej kilka naprawdę dobrych punktów, gdzie możemy dostać podzespoły sprowadzane bezpośrednio od producentów.