W Polsce bardzo często remontowane są fragmenty dróg, na których występują groźne koleiny czy dziury. W trakcie prowadzenia tego typu prac zachodzi zawsze konieczność wytyczenia objazdu i wskazania kierowcom alternatywnych kierunków ruchu. Wykorzystuje się w tym celu rozmaite elementy o charakterze informacyjno-ostrzegawczym. Doskonałym przykładem są pachołki drogowe wykonane z elastycznego tworzywa oraz utrzymane w wyrazistej kolorystyce.
Wspomniane we wstępie pachołki ustawia się w miejscach robót remontowych po to, aby efektywnie informowały kierowców o stopniowym zwężeniu jezdni, a dodatkowo precyzyjnie wyznaczały tor poruszania się i określały podłużny uskok. Stosuje się je również do całkowitego wygradzania powierzchni wyłączonej z ruchu. Oprócz tego niezbędne okazują się oznaczenia pionowe i poziome (przerywane, podwójne, strzałkowe). Te pierwsze nakazują przede wszystkim zachowanie maksymalnej ostrożności i zniwelowanie prędkości, drugie zaś mają różnorodne przeznaczenie. Pozostałe pożądane elementy to taśmy ostrzegawcze, fizyczne zapory ustawiane wzdłuż bądź w poprzek jezdni (o właściwościach odblaskowych), a także tablice kierujące z biało-czerwonymi strzałkami i tymczasowa sygnalizacja świetlna.