Od kiedy istnieją komputery osobiste, zawsze jest zapotrzebowanie na przenośne nośniki pamięci. Ta gałąź technologii przeszła istną ewolucję w kierunku minimalizacji gabarytów nośnika, przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności pamięci. Od dyskietki, przez płytę CD, DVD, pendrive aż po kartę pamięci. Dlaczego pendrive nadal są tak popularne?
Chociaż technologia ciągle zmierza ku jak największemu pakowaniu pamięci w jak najmniejsze gabaryty, to przecież ludzka ręka i oko się nie zmniejszyły. Im mniejsze gabaryty, tym łatwiej zgubić nośnik. Dlatego, kiedy na przykład trzeba przekazać klientowi ofertę w formie elektronicznej, to lepszym rozwiązaniem jest pendrive promocyjny, niż karta pamięci. Pendrive można na przykład przypiąć do kluczy, dzięki czemu trudniej go zagubić lub zniszczyć. Dla porównania – upuszczenie karty micro SD może sprawić, że już nigdy jej nie odnajdziemy.
Jeśli firma chce rozpowszechnić materiały promocyjne lub katalogi albo swoje portfolio, to obecnie umieszczanie tych danych na pendrive jest jednym z najpopularniejszych sposobów. I wcale nie musi to kosztować dużo. Wiele firm handlujących elektroniką ma korzystne oferty na pendrive sprzedaż hurtowa kilkuset sztuk pozwoli zaoszczędzić sporą sumę i okazuje się, że umieszczenie treści promocyjnych na takim nośniku jest tańsze niż wydrukowanie kilkudziesięciostronicowych katalogów. Można również zamówić pendrive z nadrukiem reklamowym, logo firmy albo mający niestandardowy kształt karty kredytowej.