Przedsiębiorstwa walczą o zainteresowanie potencjalnych klientów na różne sposoby. Oferują usługi i produkty wysokiej jakości, zapewniają atrakcyjne akcje promocyjne i programy lojalnościowe a także inwestują w szeroko pojęte działania marketingowe. Warto pamiętać o tym, że w tej kategorii nie mieszczą się wyłącznie tak znane i popularne rozwiązania, jak plakaty reklamowe, spoty wideo czy ulotki. Ciekawym segmentem marketingu jest tak zwany aromamarketing, który dotyczy wykorzystania mocy przyjemnych zapachów do tego, by zachęcić klienta do zrobienia zakupów w naszej firmie. Czy można w ten sposób osiągnąć sukces? I czy skorzystanie z takiego rozwiązania jest opłacalne?
Ludzie wyrabiają sobie opinię na temat danej firmy na podstawie wielu czynników. Jednym z nich jest atrakcyjność wizualna ekspozycji, która oddziałuje na zmysł wzroku. Równie istotny jest także zmysł węchu. Jeśli w danym sklepie lub już przed wejściem do niego unosi się ładny zapach, wzrasta prawdopodobieństwo tego, że konsumenci wejdą do lokalu i zostaną w nim dłużej oraz kupią produkty. Taka woń zapada w pamięć i przywodzi na myśl miłe skojarzenia. Nie będzie więc dziwić fakt, że konkretne osoby wrócą do naszej firmy aby dokonać kolejnych zakupów. Ponadto umiejętnie dobrany do marki zapach jest w stanie podkreślić jej charakter i pomóc w budowaniu przemyślanego, spójnego wizerunku, który jest kluczowy w odniesieniu sukcesu na rynku.
Wysoka skuteczność aromamarketingu nie powinna dziwić, gdyż działa on na podobnej zasadzie co perfumy, których używamy. Sięgamy po nie aby dodać sobie pewności siebie, wzbudzić zainteresowanie i podziw innych oraz zaakcentować swój indywidualny magnetyzm. To, co działa w przypadku ludzi, równie dobrze sprawdza się w odniesieniu do firm! Nic więc dziwnego, że z aromamarketingu korzystają już hotele, butiki, supermarkety oraz indywidualni przedsiębiorcy. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej https://aromaprojekt.pl.