Stworzenie sklepu internetowego jest w miarę prostą czynnością. Wystarczy przebrnąć przez kilka kroków po wykonaniu których będziemy mogli cieszyć się nowym biznesem. Przyjrzyjmy się po kolei najważniejszym etapom zakładania internetowego sklepu.
-
Idea sklepu – Przed założeniem sklepu warto zrobić przegląd rynku i określić zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary. W następnym kroku warto przemyśleć dla kogo sklep ma być przeznaczony. Czy głównymi klientami mają być ludzie młodzi, czy starsi. Czy handel ma być lokalny, czy międzynarodowy. Po określeniu takich kwestii kolejnym krokiem jest wybór asortymentu.
-
Działalność gospodarcza – Najbardziej czasochłonny i męczący moment zakładania sklepu internetowego. Trzeba zarejestrować swoją działalność, uzyskać NIP i REGON, stworzyć firmowe konto, zgłosić się do ZUS i Urzędu Skarbowego itd.
-
Wybór dostawców – Należy dogłębnie przeanalizować rynek w celu znalezienia odpowiednich dostawców do sklepu. Należy przyjrzeć się bardzo dokładnie wszystkim ofertom i przeczytać opinie o poszczególnych firmach. Należy również pamiętać, że niska cena nie idzie zazwyczaj w parze z jakością.
-
Domena, hosting i oprogramowanie – ostatni etap zakładania sklepu. Warto przyjrzeć się różnego rodzaju darmowym CMS jak np. osCommerce. Pozwolą one na tanie założenie sklepu również takim osobom, które nie znają się na programowaniu. Jeśli chodzi zaś o hosting to trzeba przyjrzeć się nie tylko kosztom, ale również rozmiarowi serwera i limitowi transferu danych. Nie warto też próbować darmowych hostingów. Są zbyt ograniczone. Ostatnim wyborem którego trzeba dokonać jest wybór domeny. Jest to trudna sprawa, gdyż większość dobrych, łatwych do zapamiętania nazw jest już zajęta.
Interesuje Ciebie tworzenie stron internetowych CMS? Sprawdź ofertę agencji interaktywnej Studio Kreacja.