Na przestrzeni ostatnich lat urządzenia firmy Apple zaczęły zyskiwać w Polsce coraz większą popularność. Niestety, mimo swojej niewątpliwej jakości, tak jak wszystko inne nie są one niezniszczalne i mogą wymagać serwisowania. Należy wtedy zastanowić się, czy powinniśmy udać się do serwisu autoryzowanego, czy zwykłego. W przypadku gdy nadal mamy na nasze urządzenie gwarancję, w pierwszej kolejności powinniśmy udać się do autoryzowanego serwisu producenta. W takim przypadku konieczna będzie karta gwarancyjna. Mimo, że nie każda naprawa kwalifikuje się do gwarancji (nie obejmuje ona uszkodzeń mechanicznych takich jak zbity ekran, gdyż są one z winy użytkownika), może okazać się, że przyczyną awarii jest wada techniczna — wtedy przysługuje nam darmowa naprawa. Jeśli nie wiemy, gdzie znajduje się najbliższy nas autoryzowany serwis, możemy posłużyć się wyszukiwarką internetową — mieszkając na przykład w Warszawie, wystarczy, że wpiszemy w nią hasło autoryzowany serwis apple warszawa.
Sprawa wygląda inaczej w przypadku, gdy gwarancji już nie mamy. Wtedy powinniśmy zastanowić się, do jakiego typu serwisu lepiej będzie się udać. Naprawa w serwisie autoryzowanym jest z reguły droższa, nawet o kilkaset złotych, ale mamy pewność, że użyte zostaną oryginalne części, a nie tańsze zamienniki. Możemy być także spokojni o nasze dane — specjaliści gwarantują zachowanie danych lub, jeśli jest ryzyko, że mogą zostać wykasowane — zalecają wykonanie wcześniej ich kopii. Dostajemy także gwarancję na wymienioną część — jeśli stanie się z nią coś w niedługim czasie po naprawie mamy prawo złożyć reklamację i ubiegać się o darmową naprawę, jednak taka gwarancja coraz częściej pojawia się także w zwykłych serwisach. Bardzo dobrym wyborem jeśli chodzi o naprawę pogwarancyjną jest warszawski serwis MacWorks, którego ofertę można znaleźć na stronie https://macworks.pl/serwis-iphone/.